Jeżeli dysk wydaje niestandardowe dźwięki, użytkownik zauważy brak części plików, bądź wyczuje spaleniznę z elektroniki, w pierwszej kolejności należy zachować spokój i odłączyć zasilanie od urządzenia. Takie działanie zwiększa pewność, że jego stan nie ulegnie pogorszeniu oraz szansę na odzyskanie danych.
Musimy pamiętać również, że wszystkie podejmowane przez użytkownika działania mogą zmniejszyć szanse na odzyskanie utraconych informacji z urządzenia. Korzystając w dalszym ciągu z nośnika można doprowadzić do nadpisania danych, a więc zastąpienia starych przez nowe, co jest operacją nieodwracalną.
W zdecydowanej większości dane można odzyskać, zatem usterka nośnika nie oznacza ich bezpowrotnej utraty. Nośnik należy zabezpieczyć i dostarczyć go do specjalistów z Datuum.
Interface: ATA, SATA, SCSI, SAS, SSD
Windows: ntfs, ntfs5, fat, vfat
Linux: raiserFS, ext2/3/4, ufs, btrfs, zfs, xfs, jfs, hpfs
Apple: hfs, hfs+
3.5 cala komputery PC
2.5 cala laptopy
1.8 cala laptopy
Nośnik jest dostarczany do laboratorium lub punktu przyjęć bezpośrednio przez klienta lub za pośrednictwem kuriera. Usługa ta realizowana jest bezpłatnie przez firmę Datuum. W celu odbioru dysku skontaktuj się z biurem, bądź wypełnij formularz na stronie.
Analiza dysku opiera się na zdiagnozowaniu przyczyny utraty danych. Jest ona całkowicie bezpłatna. Dzięki uzyskanym informacjom, klient poznaje proces działania I koszty usługi. Analiza nie zobowiązuje do realizacji zlecenia przez Datuum.
Odzyskiwanie danych obejmuje stworzenie kopi w celu zabezpieczenia danych, a także każdą pracę podjętą na nośniku w celu przywrócenia utraconych plików, czy jego struktury itp. Czas trwania różni się w zależności od przyjętego trybu prac.
Gdy w panelu klienta status zlecenia przyjmie formę zrealizowanego, klient uzyskuje dostęp do swoich danych. Nośnik jest odsyłany, bądź niszczony na życzenie klienta. Może on również odebrać go osobiście w laboratorium.